sobota 5. apríla 2014

Kokosové palacinky

Na rozdiel od mnohých, nie som veľký obdivovateľ palaciniek. Ľahké, sladké takmer nič, na ktoré sa človek hodiny nastojí za sporákom a zážitok mdlý a nudný ako letná Bratislava. Aspoň to tak u nás doma kedysi bývalo - mama postávala nad panvicou, aby vyhovela bratovej objednávke, palacinky sa vrstvili, až pripomínali Mount Everest a keď potom prišlo na lámanie chleba, boli mi odmietané akékoľvek poriadne (!) (čítaj čokoládové) sladkosti, až kým sa tá hora nezdolá. 

Odvtedy však nejaký čas prešiel a ja ich pomaličky, aj keď opatrne, beriem na milosť. Dôvodom je najmä to, že môj drahomilovaný palacinky zbožňuje (o urgentnej potrebe likvidácie zásob lekváru ani nebudem hovoriť :)). Našla som si však o trochu zábavnejšiu, a pre mňa aj chutnejšiu verziu - palacinky z kokosového mlieka, s prídavkom kokosu naviac.


KOKOSOVÉ PALACINKY

- 400 ml kokosového mlieka
- 4 stredne veľké (M) vajcia
- 3/4 pohára hladkej múky
- 2 PL práškového cukru
- 1 PL mletého kardamónu
- 1/2 pohára jemne strúhaného kokosu
- trochu plnotučného mlieka do zásoby na "záchranu situácie"
- plátok masla, príp. 1 PL oleja na panvicu

Postup je ako pri tradičných palacinkách. Kokosové mlieko zmiešame s vajíčkami a vsypeme múku, cukor, kokosovú múčku a kardamón. Vymiešame hladké cesto, ktoré necháme cca 30 min. odstáť v chladničke, aby sa usadilo. 

Na panvici roztopíme plátok masla, príp. rozpálime olej a spravíme prvú, testovaciu palacinku, ktorú z oboch strán opečieme. Ak by bolo cesto príliš husté, pre strýčka príhodu mám po ruke vždy asi 100 ml plnotučného mlieka na rozriedenie cesta.

Smažíme jednu palacinku po druhej :) Z množstva v recepte vyjde cca 15 ks, čo je taká prijateľná Sněžka a nie najvyššiu horu sveta. Chuťovo sú veľmi podobné klasickým palacinkám, kokos im však požičiava šťavu a kardamón im dá voňavejší, menej vanilkovo mdlý podtón. A ako to už s kokosom býva, pristane im čokoládová plnka :)  

2 komentáre: